Bengü Arslan | Tanrı Kadını, Lancel BB Bag’i Yarattı…
267
post-template-default,single,single-post,postid-267,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.2,vc_responsive

Tanrı Kadını, Lancel BB Bag’i Yarattı…

Lancel’in Artistik Tasarım ve Görsel Uzmanı Leonello Borghi,  Fransız aktris Brigitte Bardot’yu ölümsüz bir çantaya dönüştürdü. Güçlü, ebedi, karşı konulmaz, güzel bir kadın silüetinin çantaya dönüşme hikâyesini Borghi’den öğreniyoruz. BB Bag, doğa dostu, oldukça estetik… Borghi’nin de tanımıyla kesinlikle Bardot gibi uzun süre kadınların hayran olacağı bir tasarım…

Borghi tasarım dünyasına 1989 yılında girmiş. İtalya’da başladığı serüveni New York’da sonrasında da Paris ‘de devam etmiş. Moda sektöründe birçok büyük marka ile çalışma imkânı bulmuş, Ralph Lauren, Giorgio Armani ve Lancel gibi… Tasarım onun için bir tutku, tasarladığı çantalarında onun için yeni doğmuş bir bebekten farksız olduğunu söylüyor. Her zaman içindeki sesi dinlemiş ve tutkularının peşinden gitmiş. Borghi’ye hayran olmamak mümkün değil…

Öncelikle neden Bridget Bardot?

Lancel’in yaratıcı Madame Angela Lancel’le Bridget Bardot’un o kadar çok ortak yanı vardı ki. Öncelikle ikisi de tuttuğunu koparan, güçlü, başarılı, risk almayı seven, güzel kadınlar. Lancel ve Bardot’un bu ortak gücünü bir tasarımda toplamak benim için kaçınılmaz oldu. Karşı konulmaz, söz dinlemez, başına buyruk, güzel, seksi ve efsanevi bir varlığı, en önemlisi de neredeyse her sezon modaya ilham veren bir kadını tasarımımla özdeşleştirmek, işte bu çok farklı bir haz.

Çantayı tasarlarken Bardot’un en çok hangi özelliklerinden ilham aldınız ve süreç nasıl gelişti?

Güzelliği, duruşu, doğası ve yaşam enerjisiydi bize ilham veren. Onunla çalışmış olan yönetmenlerin ve fotoğrafçıların gözünden yansıyan kareleri toplayarak başladık işe. Kıvrımlı vücut hatları ve 90-60-90 vücut ölçüleriyle çantanın silüetini oluşturdu. Onunla özdeşleşen saç bantlarını kıvırarak çantanın kulbunu yarattık. Bazı fotoğraflarında belirgin şekilde öne çıkan saçları ise püskül olarak kullandık. Dans etmeye dört yaşında başlayan Bardot’nun hayatında, filmlerinde ve topladığımız karelerde hep müzik var. Çaldığı bir gitarın motiflerini çanta askısında kullandık.

 

Sınırlılıklar, kısıtlamalar yok.  Ben tasarımlarıma yüksek karakterler yüklemeyi seven bir tasarımcıyım. Bence en önemli olan şey budur.

Vichy kaplamalarının ilham kaynağı ne oldu peki?

Daha 18 yaşındayken ailesiyle birlikte, şimdi de yaşamakta olduğu St. Tropez’ye tatile giden Bardot, katılacakları bir komünyon daveti için herkes gibi beyaz giymeyi sıkıcı bulmuş ve otelin vichy (pötikareli) perdesini keserek eteğin üzerine geçirmiş. Biz de BB Bag’in içini Lancel’in de felsefesinde olan vichy ile kapladık. İçindeki ceplere de St. Tropez ve Madrague farklı isimler verdik. Bu isimleri de küçük brövelerle ceplere uyguladık.

 Ya çantanın ağız bölümündeki drapeler?

Yine bir fotoğraf karesinden yola çıkarak göğüs dekoltesi gibi drapelerle bitirdik çantanın ağız bölümünü. Kendi imzası haline gelen çiçek desenini de brövelerden birine giydirdik. .  Belindeki kemeri de çantayı çevreleyecek şekilde uyguladık. Çantanın her detayında, tıpkı her kadının içinde bir Bardot olmasına inandığımız gibi Bardot’dan bir detay var kısaca.

Birçok renk seçeneği olduğunu görüyoruz…

Tüvit ve Alcantara olmak üzere iki farklı materyal seçtik. Tüvitte altı, diğerinde ise beş renk alternatifi var. Her biri Pantone kodlarıyla belirlendi.

 Sanırım çantanın en önemli özelliği de doğa dostu olması, tıpkı Bardot gibi…

Aynen öyle. Çünkü Bardot o dönemde herhangi bir teknik müdahale, estetik operasyon ve photoshop desteği olmadan fotoğraflarda güzel olmayı başarmış biri. Bugün de estetiksiz, tamamen kendi doğasından gelen güzelliğini koruyor. Dolayısıyla çantanın da bu doğallığı koruması gerekiyordu. Bu nedenle herhangi bir hayvansal materyal kullanmadık.

Bardot bu konudaki hassasiyetini size çalışmaya başlamadan önce mi bildirdi?

Aslında, biz o söylemeden, nasıl materyaller kullanacağımızı ve çantanın tamamen çevre dostu materyallerden yapılacağını kendisi ile paylaşmıştık. Kısacası, o bize bir şey söylemeden biz çoktan bunu düşünüp kendisine nasıl çalışacağımızı iletmiştik. Oldukça hoşuna gitti tabii ki.

Çantayı ilk gördüğü anda tepkisi ne oldu?

İlk gördüğünde çok beğendi ve sürecin geldiği noktada oldukça duygulandı. Hayatı boyunca renklerle yaşadığı için siyah ve kahverengi çantaları neden yaptığımızı sordu. Ama satış için gerekli olduğunu söyledik.

Röportaj: Bengü Arslan tarafından MAG Dergisi için yapılmıştır.

No Comments

Leave a Comment